بند ناف نوزاد اجاره دستگاه زردی نوپاد مراقبت از بند ناف نوزاد -

مراقبت از بند ناف نوزاد

مراقبت از بند ناف نوزاد

مراقبت از بند ناف نوزاد


بند ناف چیست؟

در هنگام بارداری از طریق بند ناف اکسیژن و غذا به تمام قسمت های بدن جنین انتقال می یابد میتوان به عنوان آخرین سوغات ماندن در رحم به بند ناف اشاره کرد اما پس از تولد ارتباط بین بدن نوزاد و مادر از بین می رود. در این حالت بند ناف نوزاد به حالت پوستی خشک شده و سیاه دیده می شود. بند ناف نوزاد تازه متولد شده معمولاً در حدود دو هفته پس از تولد می افتد. در این فاصله ، با بنه بندناف کودک خود به آرامی رفتار کنید.

چگونه از بند ناف نوزاد مراقبت کنیم

 

نکات مهم درباره ی مراقبت از بند ناف

  • هیچگاه به بند ناف نوزاد الکل و یا چیز دیگری نزنید:
    اگر بند ناف کثیف به نظر می رسد ، آن را به آرامی با پارچه دستشویی مرطوب (بدون صابون یا الکل،ممکن است باعث تحریک پوست نوزاد شود و برای بهبود آن لازم نیست) بکشید و سپس با یک پارچه خشک کنید.
  • بند ناف را خشک نگه دارید.
    با قرار گرفتن در معرض هوا ، به خشک شدن آن کمک کنید.
  • کودکتان رابه حمام نبرید
    پس از افتادن بند ناف و احساس راحتی، کودک خود را به حمام ببرید .
  • پوشک ها را تا کنید تا بند ناف با قسمت بالای پوشک پوشانده نشود .
    می توانید به راحتی قسمت جلوی پوشک را تا بزنید تا از شکم دور شود . پوشک های مرطوب و کثیف را به سرعت عوض کنید تابه سمت بالا نشت نکنند
  • لباس های گشاد را انتخاب کنید
    لباس هایی که دارای برش خاصی برای مراقبت از بند ناف هستند یا لباسهای شخصی ای استفاده کنید که فشاری به نوزاد وارد نکند. به جای پیراهن های فاق کوتاه ، سبک کیمونو را امتحان کنید ، که باعث گردش بیشتر هوا و مالش کمتر می شود.
  • بگذارید پوسته به خودی خود بیفتد.
    (در گذشته ، پزشکان پیشنهاد می دادند که بند ناف را با مالش الکل تمیز کنید تا خشک شود ، اما این راهنمایی تغییر کرده است.)بند ناف را تنها بگذارید تا خودش جدا شود ، حتی اگر به نظر می رسد فقط یک اتصال کوچکی با بدن نوزاد وجود دارد. اگر خیلی زود کشیده شود ، ممکن است خونریزی مداوم داشته باشد.اگر این اتفاق افتاد ، بلافاصله با پزشک کودک خود تماس بگیرید.

علائم وجود مشکل در بند ناف

درمورد برخی از این علائم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خون در انتهای بند ناف
  • ترشحات سفید یا زرد
  • تورم یا قرمزی دور بند ناف
  • طولانی شدن زمان بهبود

در هنگام بهبود ، دیدن کمی خون مثل دلمه در نزدیکی بند ناف طبیعی است. بند ناف ممکن است هنگام افتادن کمی خونریزی کند.با این وجود ، اگر ناحیه ناف چرک ترشح کرد ، پوست اطراف آن قرمز و متورم شد ، یا در منطقه ناصافی صورتی رنگ ایجاد شد ، به پزشک مراجعه کنید اینها می تواند نشانه هایی از عفونت بند ناف باشد. برای جلوگیری از شیوع عفونت به درمان سریع نیاز است. همچنین اگر بعد از سه هفته هنوز بند ناف جدا نشده با پزشک کودک خود صحبت کنید. این ممکن است نشانه ی عفونت یا اختلال سیستم ایمنی بدن کودک شما باشد.

در هنگام استفاده از دستگاه فتوتراپی ( دستگاه درمان زردی نوزاد ) می توانید با سرجی فیکس و گاز استریل ناف نوزاد را ببندید و مانع برخورد نور فتوتراپی به ناف نوزاد شوید و اگر بند ناف افتاده باشد می توانید با بالا کشیدن پوشک نوزاد بر روی ناف نوزاد در ساعات نورگیری از ناف نوزاد در مقابل اشعه مخصوص درمان زردی محافظت کنید .

Admin-tepkoAuthor posts

بیش از 20 سال هست که درزمینه درمان زردی نوزاد در منزل در حال تحقیق و ارائه خدمات می باشیم.باعث افتخار هست که درمان زردی نوزاد بعد از گذشت 20 سال در اکثر نقاط ایران در حال اجرا می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید